Jeg gør meget ud af at dele viden i mit netværk. På vores blog har vi inspirerende eksempler på brugen af Go Vocal’s platform, og vi tilbyder dig gratis download af nyttige guides, som kan bidrage til at styrke jeres borgerinddragelse.
Har du nogensinde logget ind på et dashboard og følt dig skræmt af alle tallene på din skærm? Du er ikke alene. Når du forsøger at måle effektiviteten af jeres borgerinddragelse, er udfordringen at gennemgå alle de mange tilgængelige målinger og analysere de mest relevante, så I kan få en indsigt, der kan bruges til konkret handling.
Borgerinddragelse står højt på dagsordenen hos politikerne i Region Hovedstaden, som i forbindelse med budgetaftalen for 2023 har ønsket at afprøve en digital platform med fokus på regional udvikling og trafik.
Konflikten mellem natur og klimahensyn skal ikke stå i vejen for den grønne omstilling. Danmarks Naturfredningsforening har efter en grunding intern debat udarbejdet en ny vindmøllepolitik. Målet er bl.a. at sætte en ny retning for samarbejdet mellem kommunerne og de lokale afdelinger om placering af nye vindmøller.
Når det drejer sig om at kommunikere med offentligheden, er sociale medier ofte det første valg for mange embedsmænd. Det er let tilgængeligt, meget udbredt og er ofte det første sted, folk går hen for at dele deres meninger om aktuelle spørgsmål eller emner i deres lokalsamfund. Faktisk får 62 % af de voksne ifølge TechCrunch nu deres nyheder fra sociale medier.
En ny helhedsplan har skabt engagement i landsbyen Gundsømagle i Roskilde Kommune. 105 ideer er blevet lagt op på kommunens digitale platform, og 178 borgere har deltaget i debatten om ideerne indtil videre. Landsbyrådet har spillet en aktiv rolle i engagementet og udbredelsen af platformen til byens beboere.
Det skal være nemt at deltage i debatten om Rungsted Havn, og processen skal ikke trække i langdrag. Sådan lød aftalen mellem Rungsted Havns bestyrelse og Hørsholm kommune, da de midt under Corona nedlukningen vinteren 2021 igangsatte en digital og bredspektret borgerinddragelse i forbindelse med et nyt havneprojekt. Det betød…
For at få ny viden og mobilisere flere lokale ressourcer ønskede Bydel Gamle Oslo at få flere borgere til at deltage aktivt i udviklingen af deres lokalsamfund. Bydelen tror på, at de finder de bedste løsninger gennem målrettet involvering og samarbejde med borgerne. Derfor søgte bydelen nye innovative løsninger til deltagelse ud over de velkendte metoder til borgerinddragelse som workshops, borgermøder og sociale medier. Valget faldt på Go Vocal’s platform for digital borgerinddragelse.
En borgersamling med fokus på verdensmålene blev afsættet for en række workshops med borgere og virksomheder i Rudersdal Kommune i efteråret om bæredygtighed. Efterfølgende tog borgerne ejerskab for en konstruktiv debat med andre borgere online. I 2020 og foråret 2021 gennemførte Rudersdal Kommune en borgersamling med repræsentativt udvalgte borgere fra…
Nu er tiden inde til, at kommunerne inddrager deres borgere effektivt i processer for at udvikle de steder, de kalder hjem, til fremtidens grønnere byer. Denne miniguide fremhæver fire nøgleområder, som I bør overveje i jeres næste bæredygtige byplanlægningsprojekt. Denne liste er ikke udtømmende, og du kan finde mere vejledning i vores mere komplette byplanlægningsguide.
© 2024 haveasay.dk – Designet af Aveo web&marketing
Har du spørgsmål eller brug for hjælp?