Som Go Vocal’s Partner i Danmark har jeg gennem de seneste 5 år implementeret Go Vocal’s platform til digital borgerinddragelse i flere end 35 kommuner og offentlige organisationer. Se videoen og få en god introduktion til platformen og kontakt mig hvis du vil have en præsentation af platformen og cases fra andre kommuner.

Vi er med jer hele vejen...

Succes med digital borgerinddragelse kræver opbakning og involvering fra ledelsen, et dygtigt administratorteam og et tæt samarbejde med jeres kommunikationsteam og projektlederene i forvaltningerne. Jo flere forvaltninger, som anvender platformen, jo bedre. Til venstre kan du se et udvalg af platforme vi har implementeret og nedenfor kan du se, hvordan vi typisk gør det.

Step 1

Kick-off møde

Når licens- og databehandleraftale er på plads, afholder vi et kick-off møde sammen med jeres projektleder/administrator og gennemgår hele implementeringsplanen.

Step 1

Step 2

Strategi Workshop

Vi samler de vigtigste personer omkring jeres projekt for digital borgerinddragelse til en workshop, hvor vi sammen udvikler et strategilærred på jeres borgerinddragelse. Vi arbejder med emner som mål, succeskriterier, målgrupper, kommunikation, borgerfeedback, intern organisering og risici.  Typiske deltagere er repræsentanter fra den administrative og politiske ledelse, jeres kommunikationsansvarlige, administratorer af platformen og de projektledere, som har de første projekter, som platformen skal lanceres med.

Step 2

Step 3

Træning i platformen

På en eller to træningssessioner – afhængig af om vi har online eller fysiske møder – træner vi jeres medarbejdere i platformens front-end og backend. Front-end træningen har fokus på alt det som vedrører borgerne. Back-end træningen på alle de værktøjer I får til at kommunikere med jeres borgere og udtrække indsigt, som kan kvalificere jeres politikudvikling.

Step 3

Step 4

Før-Launch Review

Efter træningssessionerne arbejder I videre med de projekter, som I skal lancere platformen med. Inden I ‘trykker på knappen’, gennemgår vi projekterne med jer for at kvalitetssikre jeres platform, de første projekter og jeres kommunikationsstrategi omkring lanceringen.

Step 4

Step 5

Løbende evaluering

Efter lancering af jeres nye platform følger vi løbende op på hvordan det går og vi tjekker sammen op på udviklingen i forhold til det strategilærred, som vi udviklede, inden vi gik i gang med implementeringen. 

Step 5

Udvalgte citater fra Go Vocal kunder

"Vi har valgt Go Vocal som samarbejdspartner, da de leverer et plug-and-play system, der ikke kræver særlig teknisk snilde for at få sat op og få i gang. Som en mindre kommune er det godt, at vi kan fokusere vores ressourcer på at få platformen ud til borgerne. Vi er desuden glade for den løbende dialog vi har om at tilpasse og udvikle platformen, så den også passer ind i en dansk politisk virkelighed i en kommune. Der har vi oplevet en stor grad af lydhørhed for nye ideer og tanker."
Terkel Kunding
Chef for Ledelsessekretariat hos Furesø Kommune
“Vi har er rigtig godt samarbejde med Go Vocal . De lytter, når vi har spørgsmål og kommentarer til funktionaliteten, og vi oplever, at produktet forbedres løbende, på baggrund af blandt andet vores feedback. Kommunikationen fungerer upåklageligt online.”
Jette Vindum
Projektudvikler, Teknik & Miljø, Vejle Kommune
"Vi fik flere medlemsgrupper i spil, som ellers ikke plejer at deltage i vores foreningsdemokrati, og aldersspredningen var større med flere yngre deltagere. Vi så også helt nye medlemmer, der blandede sig i debatten om foreningens strategi og fortalte, hvordan de oplevede foreningen med friske øjne. Det tror jeg ikke, vi havde set, hvis vi havde benyttet os af de traditionelle og analoge deltagelsesformer. Go Vocal's platform var helt klart med til at sænke barrieren for at deltage i strategiprocessen”
Mikkel Havelund
Organisationschef i Danmarks Naturfredningsforening
“Implementeringen af BorgerLab er gået rigtig godt i Hørsholm Kommune, ikke mindst fordi Go Vocal har været super hjælpsomme i hele forløbet. De står altid klar på sidelinjen med sparring, tips og support, og det er rart, når man ”asfalterer mens man kører”. Digital borgerinddragelse er virkelig kommet til sin ret under Corona-krisen, og det bliver ikke mindre relevant på den anden side.”
Maria Alsted Stuhr
Chefkonsulent, Hørsholm Kommune

Nuuk Kommune

“I løbet af få måneder har vi fået borgerinddragelsesplatformen op at køre i vores kommune. Sammen med Go Vocal er vi kommet godt fra start med løbende teknisk support og grundig vejledning om alt lige fra opsætning, brugen af de mange online værktøjer, til selve lanceringen og hvordan man holder liv i platformen. Da corona-krisen spændte ben for et ellers planlagt intro-forløb her i Nuuk, blev træningen uden problemer omlagt til online sessions og det har fungeret super godt på distancen.”
Anna-Sofie Sjervedal
Specialkonsulent i borgerinddragelse, Kommuneqarfik Sermersooq – Grønlands hovedstadskommune
"I corona-tider bliver det endnu mere vigtigt at råde over en digital platform til borgerinvolvering. Go Vocal er enkelt at benytte, og supporten er kun et klik væk!”
Karin Juhl
Kultur- og udviklingskonsulent, Hillerød Kommune

Har du spørgsmål eller brug for hjælp?

Ring til mig på +4540365501 eller skriv til  soren@haveasay.dk